طالبان: شماری از اعضای داعش در افغانستان را بازداشت کردیم-راهبرد معاصر
حملات توپخانه‌ای و پرواز گسترده هواپیما‌های صهیونیست‌ها در آستانه تهاجم زمینی به لبنان ادعای معاریو درباره جزئیات جدید ترور دبیرکل حزب الله لبنان گردان‌های سید الشهداء عراق: اجازه محاصره لبنان را نخواهیم داد طالبان: شماری از اعضای داعش در افغانستان را بازداشت کردیم آمریکا چند هزار نیروی جدید به غرب آسیا اعزام می‌کند بایدن: باید فورا به آتش بس دست یابیم! ورود نیرو‌های کماندوی رژیم صهیونیستی به لبنان | احتمال آغاز حمله زمینی طی ساعات آینده نبیه بری: لبنان به مفاد توافق درباره آتش بس و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند است واکنش پیونگ یانگ به ادعای زلنسکی درباره همکاری کره شمالی با روسیه واشنگتن‌پست: حمله زمینی محدود اسرائیل به لبنان قریب‌الوقوع است حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در «ایلات» بایدن: باید از وقوع جنگ فراگیر جلوگیری شود تبدیل حیفا به شهر ارواح پس از شلیک موشک بالستیک حزب‌الله بیانیه دوم مقاومت: با موشک به دو هدف صهیونیستی حمله کردیم برنامه سفر نخست‌وزیر روسیه به ایران

طالبان: شماری از اعضای داعش در افغانستان را بازداشت کردیم

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان اعلام کرد که شماری از اعضای داعش در این کشور بازداشت شده اند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 30
کد خبر: ۲۵۸۸۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان اعلام کرد که نیرو‌های ویژه در ولایت‌های کابل، ننگرهار و فاریاب، عملیاتی علیه گروهک تروریستی داعش انجام داده‌اند.

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان افزود: عاملان حمله ۱۷ ماه می‌که در آن ۳ گردشگر اسپانیایی در ولایت بامیان کشته شدند و حملاتی که در ۲ سپتامبر منجر به کشته شدن ۶ کارمند دولتی در کابل شد را دستگیر کردیم.

مجاهد اضافه کرد: شماری از اعضای داعش از جمله یک تبعه تاجیکستان که در حال تدارک حمله انتحاری بودند را بازداشت کردیم؛ همچنین مقادیر زیادی مهمات در مخفیگاه وی کشف و ضبط شد. ۲ تروریست نیز در ولایت فاریاب از پای درآمدند و تعداد زیادی از اعضای این گروهک هم بازداشت شدند.

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان گفت: با این عملیات داعش را تضعیف کردیم، اما تروریست‌های باقی مانده با کمک برخی سازمان‌های اطلاعاتی به ایالت بلوچستان و خیبر پختونخوا ه پاکستان منتقل شدند و اردوگاه‌های آموزشی برای آنها ایجاد شد. داعش از این اردوگاه‌ها حملات تروریستی در افغانستان و پاکستان را سازماندهی کرده است./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار